Turkiet

Hej vänner!
Måste bara uppdatera så ni inte tror jag är död !
Vi har ju varit i Cihanbeyli ca 1 vecka, och Miray har träffat massa kusiner å andra släktingar <3
Hon trivs här jätte mycket och det är som att hon har blivit en helt annan baby? Jätte glad!

Just nu är jag och älsklingen i Side och Miray med farmor i Cihanbeyli.
Vi kom hit i fredags vid 5 tiden på kvällen, checkade in på hotellet och sen började "Turkiet kaoset"..
Ni har säkert kollat nyheterna,
Alla flygplatser i landet stängde men den i Antalya har öppnat nu så vi kan förhoppningsvis åka hem som beräknat på onsdag.
Myndigheterna säger att man ska hålla sig på hotellen, därför är det ganska dött nu..
Men här kommer lite bilder från senaste dagarna.. (Jag har bränt mig, är typ tomat)

Cihanbeyli, Konya, Turkiet!

Nu är vi framme!
Eller aa, det va vi igår morse.
Miray grät hela tiden på flygplatsen i umeå, och även när planet lyfte. Men sen somnade hon, (säkert av utmattning), och sov hela flygresan.
Hon var vaken ett tag då bi hämtade ut väskorna på Antalyas flygplats, och sen sov hon igen hela bilresan till Konya.

Morning selfie^^

Vi käkade frukost på en restaurang i utkanten av Cihanbeyli och laddade batterierna för att åka å överraska svärföräldrarna,
Och nog blev dom överraskade! Haha, jag filmade allt oxå med videokameran ;)

Har fan saknat detta rum (:

Miray har fått en säng och hon storm trivs :)

... Och nya blöjor :)

Vi komme ju igår morse, då vare lixom bara att träffa familjen och lite släktingar hela dagen. Dessutom är det ju Bayram nu.
Men vi var jätte trötta så vi gick å la oss vid 2 tiden ungefär och vaknade på kvällen klockan nio.
Käkade middag (yoghurt soppa, bröd, vinbladsdolmar) och tvär fixade oss å sen fick Ethems morsa vara barnvakt medans vi for ut.

"Car party" - som vi kallar det.
Glida runt lite i bilen å lyssna på bra musik, och så hade vi vodka & redbull.
Jag har inte druckit vodka på över ett år så snacka om att jag blev full, kunde typ inte äns gå Hahaha!
Men men,
Har längtat efter att få känna mig som 14 igen. Nu kan jag äntligen få lite egen tid med älsklingen å njuta av livet på ett annat sätt, då Miray får vara i säkert förvar hos farmor :)
Det kanske låter som att jag är konstig och typ inte bryr mig om mitt barn, men så är det inte!
Att vara morsa ÄR ett heltidsjobb och jag är helt slut. När vi sov igår och inatt slapp jag för första gången på 7 månader att tvinga mig upp för att mata/byta blöja mm och det var så skönt. Känner mig äntligen utvilad och jag är mycket tacksam för att Ethems mamma hjälper mig att se efter Miray.

Idag vet jag inte vad det blir. Vi har käkat frukost, träffat mer släkt.
Ja, duschen står på tur men väntar just nu på Ethem som skulle fara å köpa lunch så det blir väl senare

Avresa

Nu bär det av till soliga Turkiet.
Det är jätte stressigt att resa med ett spädbarn, hoppas att flyget går bra ändå.
Vi har iaf just checkat in bagaget och det gick bra + var gratis för bilbarnstolen ;)
När vi kommer fram inatt ska vi direkt sätta oss i en bil och köra ca 5 timmar, men jag uppdaterar senare om allt och hur flyget gått :)
See yah!

Måndag

Hejdär,
Ja nedräkningen till Turkiet är igång. Tvättmaskinen går för fullt här hemma och vi börjar sakta men säkert packa våra väskor.
Mycket planering nu då vi har våran dotter att tänka på framför allt.
Vi tog oss iväg till stan idag för att växla pengar och fara på Apoteket.
Det tips jag har fått är koksaltlösning (droppar för näsan), ifall att hon gråter jätte mycket och blir täppt i näsan.
Annars är det att mata henne eller låta henne suga på något, tutte tillexempel, då planet startar och landar för att motverka trycket i öronen.
Det här med bilbarnstolen har jag inte lyckats få nå svar på, så vi ska bara ta med den och hoppas på att vi får checka in den.

Iallafall så har Lidl "turkisk vecka" nu med massor av turkiska maträtter. Bara ett tips *
Vi köpte lite olika idag :)

Måste dock säga att turkisk mat är som godast i just Turkiet själv, inte från frysdisken...

Söndag

Helluu,
Idag har vi varit förbi mormor på lunch. Det serverades grillade kycklingspett som marinerats i nån sötsur marinad. Till det även kokt potatis, bröd och en härlig sallad med krispiga salladsblad, paprika, tomat, färska basilika blad från egen trädgård och persika :)

Och här hemma har vi just käkat middag nu. Ethem gjorde en turkisk rätt med potatis, aubergine, zucchini, morot som stekts i massor av olivolja, och sedan toppats med en dressing gjord på yoghurt, vatten, vitlök & salt.

Nu äre fotboll, men ja är inte så intresserad... Tror jag ska fixa naglarna istället.
Inspo:

Så jävla vackert 😍🙏🏼
Jag vill oxå bli brun!!!