Idag och Rhodos, fortsättning

Helluu! ⭐️
Idag har jag jobbat min tredje dag och det blev en längre dag, från 9 till 16. Funkade jätte bra, eftersom ethem var ledig (eller ja, han började 17).. Imorgon blir det knepigare för han ska börja tidigare.. Behöver kanske barnvakt. Men vi löser det 😊 Tycker bara att det är kul att jobba och roligt att det rullar på. Snart går alla 3 barnen på förskolan så då blir det lättare.

Nu kommer mer från Rhodos!

(fortfarande dag 1)

Vi gick ner till poolen efter "balkong-hänget" för barnen var så ivriga på att bada 😄

Blev lite pommes vid poolkanten..

& smaka den grekiska ölen Mythos 🍻

Senare åt vi middag på hotellets buffé restaurang. Vi hade inte all inclusive, Men frukost och middags buffé ingick 😉 Dock tycker jag att dom kunde variera maten lite mer,. Men men, gott var det iaf, och äta hur mycket man vill!! 😄😄

Blev en tidig kväll sen, vi alla var ganska trötta efter resandet och poolbad mm.
Både mirac och tayar sovde i spjälsäng, Miray i enkelsäng och jag & mannen en dubbelsäng i mitten. Alltså, vi hade bara ett rum + toalett + balkongen, (jätte litet, men fanns oxå ett mini kylskåp). fattar fortfarande inte hur vi kunde klara oss på så pass liten yta allihop?? 🤨🤔 Dubbelrum tror jag det heter...
Aja. Dag 2:

Upp med tuppen, får ju inte missa frukosten!
Miraç vaknade tidigt som vanligt och började rota runt i rummet och väckte upp oss andra.. 😂 Vi åt frukost, och det var så himla gott! 😍
Det fanns ju allt, stekt ägg, hård kokt, lös kokt, äggröra, omelett, pannkakor & croissanter med Nutella 🥐🥞 olika ostar, helt egen grönsaks avdelning typ, och en annan del bara med yoghurt/fil, flingor, müsli mm.. Stekta grönsaker, börek, bacon/korv, ett helt brödbord med olika sorter. Wow! Tror jag proppade alldeles för mycket frukost hela veckan! 😅

Efter frukosten gick vi på lång promenad heela förmiddagen. Vi gick in till "centrum" och tittade och shoppade lite, men främst oxå för att vi letade efter något företag som kunde boka in oss på en båttur till Marmaris i Turkiet.

Till slut hittade vi en kvinna som hjälpte oss och vi fick våra biljetter för tur & retur. Kostade ca 1500 s kr för oss totalt med taxes och allt. Vi skulle åka på fredagen, (dagen efter).

Hur som helst, efter att ha gått omkring stannade vi och tog en iskaffe

.. Lite mer shopping och en till iskaffe 😍

På eftermiddan provade vi en roligare pool på hotellet 😄

Sen blev det middagsbuffen och tidig kväll, plus packa lite och fixa iordning.

Dag 3:

Vi hann inte med frukosten på hotellet eftersom bussen kom och hämtade oss väldigt tidigt. Men vi hade fixat lite eget att äta. Bussen kom vid 7 nångång, och tog ca 1 timme in till Rhodos, hamnen. Båten till Marmaris skulle gå kl. 9.
Och den turen tog en timme, så vi var framme i Turkiet vid 10 😊☀️

(inte den båten/färjan vi åkte med, men den såg fett stor ut) aja, hann inte fota så mycket, vi hade så mycket stress med barnen och allt 😅
Väl framme i Turkiet mötte vi äntligen ethems föräldrar som hade rest dit för att träffa oss 😊 så det blev en dag med dom i Marmaris och strosa runt, byta presenter och umgås & äta 😊

Turkisk mat 😍😍 beställde pide, som jag saknat.

Båten tillbaka till rhodos gick 17, framme i hamnen 18 alltså. Sedan buss till hotellet, så vi var tillbaka vid 19 - 19.30 ish. Vi hann med en snabb middag på hotellet, sen umgås och chilla lite innan vi tillslut la oss (vi var väldigt trötta kan jag säga)..

Jag vet inte, men jag tror jag tycker mer om Turkiet än Grekland. Känns bara mer rätt, haha.

Måste tyvärr avsluta här, klockan börjar bli mycket och jag ska hinna se nått eller ett par avsnitt av hämnd & kärlek på SVT play innan jag blir för trött 😴 godnatt!