Senaste veckan!

Hej bloggen! 🌾

Ett tag sen jag skrev, sorry. 
Det har varit sjukstuga hĂ€r hemma. Magsjuka som har gĂ„tt runt, runt kĂ€nns det som. 
Tayar fick magsjuka, sedan jag. Sen blev han sjuk igen, sen Miraç... 
Har Ă€ven haft mycket jobb den hĂ€r veckan sĂ„ har inte haft mycket energi pĂ„ kvĂ€llarna alls. 

Ska bjussa pĂ„ lite bilder frĂ„n senaste veckan iaf 😊


Simpel & Snabblagad mat 😉 stekta fĂ€rdiga köttbullar kan man bara hĂ€lla lite grĂ€dde & kinesisk soja över sĂ„ blir det grĂ€ddsĂ„s. Otroligt gott 😊


Har Ă€ntligen hittat en knallrosa tĂ€ndare. (har sökt som fan men inte hittat annars) fanns i mat affĂ€rn 😍



Helg ledig och kan piffa till sig 😄 Ă€lskar att komma ur arbetsklĂ€derna.. 


Helg frukost! 💖



Smoothie 🌾 Har mixat banan med jordgubb & vanilj yoghurt + frysta bĂ€r. Toppat med crunch och upptinade bĂ€r 😉 yummi 


PĂ„ vĂ€g till Ikea för brunch (frukost) 
Det var i söndags. 




Det var godare Ă€n det sĂ„g ut.. Grisig bild 🙈 men saknade Nutella till min đŸ„..






Köpt ny hylla till badrummet och Ă€r sĂ„ jĂ€vla nöjd, ser skit lyxigt ut đŸ˜Č😄😍


Även det hĂ€r runda bordet Ă€r nytt 😊
Och som vanligt körde vi bingolotto i söndags.. 
Jag fick ju faktiskt bingo den hĂ€r gĂ„ngen.. 😊




NĂ€r man Ă€r sjuk kommer pappa ethem hem med tĂ„rta.. đŸŽ‚đŸ„°


.. Men stackarn hade ingen aptit alls.. 😔


Korvstroganoff 😊
Tycker det smakar godare med pasta till, Ă€n med ris. Och mĂ„ste ha majs till đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž
Stroganoffen Àr gjord pÄ kyckling korv, lök, krossade tomater, tomatpuré, grÀdde, ketchup, lite mjöl, salt & peppar.


VÀrldens stress imorse dÄ jag upptÀckte att jag behövde fylla pÄ olja nÀr jag var pÄ vÀg mot jobbet! Hahaha, jag bah: va fan Àr det dÀr för te kanna som droppar? Fika rast??

🌾
Ethem fyller Ă„r pĂ„ söndag men vi har inga planer Ă€n. Min familj kommer vĂ€l förbi och fikar bara. 
Han jobbar dessutom hela helgen sĂ„ svĂ„rt att göra nĂ„t, men tĂ€nker iaf bestĂ€lla lite festligare middag pĂ„ söndag kvĂ€ll. Typ pizza eller hamburgare (skrĂ€pmat I know, men han Ă€lskar det) 😄

Har blivit besatt av det okĂ€nda och tittar pĂ„ senaste sĂ€songen nu pĂ„ tv4play. 
Skönt med egentid nĂ€r barnen sover, efter en lĂ„ng arbetsdag. 
Imorgon ska jag dock jobba över 10 timmar, omg. 🙄

Föressten, har ni hamstrat nÄgot? Hört att mÄnga gör det nu, pga Corona viruset.

Vi har mat nog hemma sĂ„ vi klarar oss en mĂ„nad typ, men det kanske inte skulle skada att köpa nĂ„gra extra paket kaffe, vĂ€llingar, blöjor etc.. đŸ€”



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sevgili

Jag Ă€r en 26-Ă„rig tjej i norrland, som bloggar om livet som vuxen med en ung attityd! Är gift med en turkisk man sĂ„ det blir en hel del resor, vilket jag Ă€lskar! Vi har Ă€ven 2 barn ihop, och vĂ€ntar just nu pĂ„ tredje. Följ med i min vardag bland smink, skönhet, mode, humor, resor och familjeliv. Kommer Ă€ven att slĂ€ppa vloggar strax, jobbar just nu med "gravid - vecka för vecka"

RSS 2.0